Tips voor een gezond leventje

heey allemaal
Vandaag ga ik jullie enkele tips meedelen hoe je een gezond leventje kan opbouwen. Dit vind ik belangrijk, want je leven draait toch om je leven!  😛

1. Sport
Het is belangrijk dat je beweging of sport hebt. Ook al ben je een lui iemand, je moet toch minstens één keer in de week sporten (vind ik). Ik ga zelf dansen en als het goed weer is joggen. Een leven zonder sport kan ik me niet inbeelden. Als ik ben gaan sporten voel ik me daarna heel happy en als ik veel gelopen heb ook wel een beetje trots.

sportwpid-dsc_0565.jpg

2. Eten

Je kan niet leven zonder eten, dat weet ik. Maar ik vind het wel belangrijk dat je gezond eet en af en toe mag een frietje, maar iedere week frietjes eten zou ik niet kunnen. Het zou goed zijn om toch zoveel mogelijk vers te eten en vooral gevarieerd Hiermee bedoel ik dat als je groenten eet, je best altijd een beetje andere groenten eet. Zo heeft je lichaam altijd iets ander te verteren. Ook bij boterhammen. Leg steeds iets anders op je boke, want anders word je zoals ik steeds duizelig. Als je niet zo veel beleg lust, probeer toch eens iets nieuws mee te nemen naar school of eender waar en soms mag een boterham met choco ook wel eens. Ik vind het zelf ook leuk om te koken. Bijvoorbeeld thaïs of Aziatisch eten vind ik wel leuk om klaar te maken, maar desserts zoals cupcakes of chocomousse ook hoor!

3. Drinken
Zonder na te denken komen we duizenden calorieën bij per dag door gewoon te drinken, frisdrank dus. In plaats van frisdrank gewoon water drinken klinkt voor sommigen nogal raar, maar water is juist goed en daardoor kom je niet bij. Een tip voor meer smaak in je water. Citroensap. Door een schijfje citroen in je water te leggen heb je iets heel goed gedaan. Het heeft een heleboel voordelen (niet allemaal vermeld in dit bericht):

  1. Iedere ochtend een glas drinken maakt je slanker: het stimuleert je spijsvertering en vetverbranding.
  2. Goed voor je huid!
  3. Goed voor de gezondheid.

lemon-water1

4. Vrije tijd

In je vrije tijd ga je gemakkelijk voor de tv zitten, maar een beetje ontspanning zoals knutselen of tekenen, dingen bedenken voor je blog, spelletjes spelen… het maakt niet uit als je er maar wat inspanning mee hebt. In je vrije tijd doe je best iets actiefs. Een pauze bijvoorbeeld bij het studeren. Dan neem je best een actieve pauze, want anders is het zo moeilijk om terug te beginnen met studeren (vind ik).

kussies Lotte 

Geef een reactie

